Coinbase CEO’su Brian Armstrong, son piyasa çöküşünün ardınan çözümü sanal gerçeklikte arıyor. Ünlü CEO, blogunda Dijital Para Sanal Gerçeklikle Daha Hype Olacak başlıklı bir yazı paylaştı.
Sanal gerçeklik ve sanal para birimi
Sanal gerçeklik (VR), Oculus Rift, Google Cardboard, HTC Vive ve diğer VR aygıtlarını kullanarak bilgisayar tarafından oluşturulan ortamı deneyimlemenin bir yolu. VR, 2022 yılına kadar ana akım üzerinden 26,89 milyar dolarlık gelir hedefliyor. Armstrong’a göre sanal dünyada gerçekleşen işlemler çeşitli para birimleri kullanılarak gerçekleşti. Dijital para birimlerini kullanma fikri, insanların sanal dünyada daha fazla zaman geçirmelerini sağlayacak. Armstrong insanların gelecekte geçireceği zamanları tanımlayan sanal gerçeklik üzerine yazılmış Ready Player One veya Cryptonomicon gibi kitaplara atıfta bulunarak şunları söylüyor:
Sanal dünyalar Second Life gibi şeyler. VR’ın sanal bir dünyaya sahip olması gerekmez (Second Life burada bir örnek), ancak VR sanal dünyaların kullanımını büyük ölçüde hızlandıracak.
Armstrong, ikinci yaşam ekonomisi hakkındaki konuşmasında, insanların sanal dünyaya erişebilecekleri olası şeyleri anlattı. Bu dünyanın, insanların araç, emlak, anlık seyahat ve diğer eğlence amaçlı teleportasyon dahil neredeyse her şeyi satın almalarını sağlayacağını iddia ediyor. Dahası, bugün VR’de sanal dünyalar inşa eden High Fidelity, Alt Space ve VR Chat gibi firmalar olduğunu açıklıyor.
Sanal dünyada dağıtık para birimini kullanma
Blog yazısında geliştiricilerin veya sanal dünyanın oluşturucusu vurgulanıyor ve sanal dünyada dijital para birimi kullanarak nasıl yararlanılabileceği anlatılıyor. Armstrong’a göre;
- Geliştiriciler kendi merkezi dijital paralarını oluşturabilirler (Bu bağlamda Linden Dollar’a başvurdu)
- Ethereum ve Bitcoin gibi mevcut kripto paralar kullanılabilir.
- Ayrıca, kendi dijital para tokenlerini de oluşturabilirler.
Coinbase CEO’su: “Sanal gerçeklik kripto para kullanımını arttırabilir.”
Sanal dünyada kripto paralar yakın gelecekte büyük bir endişe kaynağı olsa da dijital para ile sanal oyunlar da popüler bir iş modeli olabilir. Bu konuda Armstrong şunları söylüyor:
Daha fazla insan oyunda zaman geçirir. Belki de sanal dünyadaki rantını gerçek dünyada ödeyen bir yaşamayı bile kazanacaklar. Bu olursa, insanların günde 8 ila 12 saat harcadığını görebilirsiniz. Dahası, insanların gerçekte sanal gerçeklik kazanmalarına izin veriyor. Kazançlarını yerel para birimine dönüştürebilirler.
https://twitter.com/brian_armstrong/status/1008949442341302272
Sanal oyun uygulamasının geliştiricilerini, müşterilerin bu dijital paraları gerçek parayla kullanabilmeleri için geleneksel paraya dönüştürerek kullanmalarını sağlayan App içindeki sanal parayı kullanmaları için teşvik etti. Armstrong’a göre, bunu yaparak, boşluğu gerçek dünyayla köprüleyebiliriz. Ayrıca ona göre bu, sanal gerçekliği bir hobi veya eğlence ortamından tam zamanlı bir iş ya da yaşam tarzına götürecek.
En güncel haberlerimizi Telegram kanalımızdan, Instagram hesabımızdan, Facebook sayfamızdan ve Twitter hesabımızdan takip edebilirsiniz.
Yazı içeriğindeki bilgiler, tamamen bilgilendirme amaçlıdır. Herhangi bir yatırım tavsiyesi niteliği taşımaz. Yapıyor olduğunuz yatırımlardan kaynaklı kâr ya da zararınızdan yazar ve kriptoparahaber.com sorumlu değildir. Yatırım, nihayetinde bilgi, birikim, tecrübe, araştırma ve şahsi kararlar gibi birçok temele dayanır.